fotoγραφοι του Κωλου...

21/1/2008 21:59 |

Φωτογράφοι + φωτογράφοι .....

131760225_8b7ad3de25_m.jpg

Η φίλη μου η Βιβή είναι φωτογράφος.

Τελείωσε το Λύκειο, δεν πέτυχε πουθενά,

αλλά κληρονόμησε από γονείς,

μαγαζί,

πελατεία,

φράγκα

 και φωτογραφικές γνώσεις.

 Στα 40 της σήμερα, έκανε μια καραμπινάτη ανακαίνιση

και το αστερατο φωτογραφείο της,

φιγουράρει στο κέντρο της πόλης.

Ένα βράδυ πλακωθήκαμε για την δουλεια της.

 Αισθάνθηκε ότι την πρόσβαλα και τα πήρε στο κρανίο.

Για 2 λόγους.

 Ένα είναι τα υπερβολικά φράγκα που βγάζουνε, αλλά δεν θα το σχολιάσω τώρα εδώ και το δευτερο και κυριότερο για μένα, για τον τίτλο επαγγέλματος της ...

530119742_7bcbbbfa8d_m.jpgΤης είπα λοιπόν ότι ο επίσημος κλάδος των φωτογραφων πρέπει να πάρει θέση και να τους  διαχώριση σε δυο κατηγόριες.

Στους καλλιτέχνες φωτογράφους, που l.jpgδεν ανήκεις εσύ και στους φωτογράφους γάμων, βαπτησιων και λοιπων κοινωνικων εκδηλωσεων που ανηκεις εσυ.

Θεωρω ντροπη  τους φωτογραφους της πρωτης κατηγοριας να ειναι συναδελφοι με την δευτερους.

Kαι την παιρνω για παραδειγμα.

Σε εκθεσεις φωτογραφιας δεν εχει πατησει ποτε, ούτε καν στις δικες μου που είμαι και φιλος της, τον Μπρεσον για παράδειγμα δεν τον γνωριζει, φωτογραφικα περιοδικα δεν αγοραζει, ότι εντυπο της στελνουν οι εταιριες, αφορα την τεχνολογία σε φωτογραφικα υλικά και μηχανές.

Εχει γεμίσει το μαγαζί της με περιοδικα για γάμους και βαφτίσια, το εχει στουμπώσει με πανάκριβες κορνίζες και αλλά αξεσουάρ, εχει αγκαζαρει  καμια 10αρια παιδάκια να τρέχουν από γάμο σε γάμο και αυτή κλείνει τις συμφωνίες με τους μελλόνυμφους. Που και που βέβαια βγαίνει κι αυτή για καμία φωτογραφήση αλλά στο μυαλό της εχει άλλες προτεραιότητες.

164051765_266fb64355_m.jpg Προ ετών παντρεύτηκε και έναν χωριάτη που δεν ήξερε να πατησει το κλείστρο, τον στρίμωξε στο μαγαζί, τον έστειλε πακέτο σε κανάδυο σεμινάρια φωτοσοπ και σήμερα ο άνδρας της φίλης μου, ο αγελαδάρης,  μου πουλάει μούρη γιατί τις εμφανίσεις μου στο μαγαζί της, εγώ τις θέλω όπως είναι και αυτός μου τις ανοίγει τα χρώματα ...

Που λόγος για φαντασία, για δημιουργία, που λόγος για φωτομετρηση, διαφράγματα και αζα ...

Έλεγα λοιπόν ότι ο καλλιτεχνικος  κλάδος των φωτογράφων, πρέπει να πάρει ξεκάθαρη θέση για αυτή την παστα επαγγελματιών που το μόνο που τους νοιάζει είναι τα φράγκα και μόνο αυτά.

637444509_be88a84969_m.jpgΟι περισσότεροι από δαύτους εχουν «χεστεί στο τάλιρο»  με τα 1500 και βαλε που χρεώνουν τον κάθε γάμο και η μόνη τους έννοια είναι να κάνουν περισσότερα.

Αυτός ήταν ο καυγάς μου με την φίλη μου την Βιβή και η θέση μου παραμένει ξεκάθαρη.

Έξω οι γύφτοι από τον κλάδο ...

Υς. Δεν είμαι επαγγελματίας φωτογράφος, άρα δεν ζητάω τα ρέστα, αλλά από παιδιόθεν ασχολήθηκα και ασχολούμαι σοβαρά με την φωτογραφική τέχνη.

Κατέληξα σήμερα σε αυτήν την εικαστική φωτογραφία.

Δεν δηλώνω καλλιτέχνης - μεγάλη κουβέντα -  αλλά δεν επιτρέπω στην φίλη μου και σε κάθε μπακάλη που αγόρασε ένα μαγαζί να ονομάζεται φωτογράφος.

 

Η φωτογραφία είναι μεγάλη τέχνη και την φιλη μου την Βιβη την αγαπω πολυ. Παρα πολυ

neanea 311.jpg

RSS Feed για αυτό το θέμα 24

draculina

από beloudina xeilh | Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2008 10:07 μμ

ναι εχεις πολυ δικιο και το ιδιο ισχυει και για ολα τα επαγγελματα υπαρχουν καλλιτεχνες και αεριτζηδες!!καλο βραδυ!

markellatene1

από canna bella | Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2008 10:35 μμ

pantos emena mou aresei auto to blog!!!

avatar

από ανώνυμος | Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2008 11:34 μμ

natane mono auti. Kala mas ta les

avatar

από NONAME | Τρίτη, 22 Ιανουαρίου 2008 11:21 μμ

to mono pou tous niazi ine ta lefta. kala tous les fotografus tu kolu

avatar

από ανώνυμος | Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου 2008 11:08 μμ

mpakalogaoi einai autoi kai exoun gemisi ton topo

avatar

από angiannp | Δευτέρα, 4 Φεβρουαρίου 2008 10:27 μμ

ετσι κ αλλιως δεν ομιζω οτι συγκρινει κανεις τους μεν με τους δε,οποτε μη σκας..

avatar

από ΕΛΕΝΗ | Κυριακή, 10 Φεβρουαρίου 2008 11:18 πμ

... και με πετυχαινεις σε φαση που ψαχνω φωτογραφο για το γαμο μου !!! δεν μπορεις να φανταστεις τι ποσα ζητουνε ! ασε που μια ασχετη οπως εγω με το θεμα, για να επιλεξεις καποιον, πρεπει απλα να τον εμπιστευτεις με κλειστα ματια! αν εχεις βεβαια να με συμβουλεψεις κατι επανω σε αυτο, θα ηταν οτι καλυτερο... αν ναι παρε τηλ !

avatar

από ανώνυμος | Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2008 6:11 μμ

και αυτοι το ψμι τυσ βγαζουνε ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ

avatar

από konstantina | Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2008 3:33 μμ

den thewrw oti exeis dikio se afta pou les giati kai egw eimai epaggelmatias fotografos me spoudes stin ellada kai sto eksoteriko, gnwrizontas to breson kai to newton kai allous.... pigainw se ektheseis fotografias stis perissoteres, alla i vasiki pigi esodon mou einai apo tous gamous kai tis vaptiseis pou fotografizw. den mporoume na poume oti oi fotografoi einai kallitexnes mono otan den kanoun gamo i vaptisi! o kallitexnis einai aftos pou apla agapaei ti douleia tou enimerwnete kai einai swstos kai ypefthinos EPAGELMATIAS panw apo ola.

avatar

από βαγγελης | Τρίτη, 13 Μαΐου 2008 11:44 μμ

αγαπητε γενικα δεν θα διαφωνησω με αυτα που αναφερεις αλλα ευτυχως εχουν αρχισει να υπαρχουν και επαγγελματιες φωτογραφοι οι οποιοι ασχολουνταιμε και με την φωτογραφια γαμου χωρις να ντροπιαζουν αυτον τον επαγγελματικο χωρο. και πιστεψε γνωριζουν και τον henri cartier-bresson, ton andre kertesz ,ton jozef koudelka ενω αγαπουν ιδιαιτερα τον roy decarava, ton ralph eugene meatyard και εκστασιαζονται με την δουλεια του graigie horsfield. βεβαια σε αυτα που λες δεν εχεις αδικο διοτι ειναι ο κανονας αλλα δεν ειναι μονο αυτη η πλευρα. αλλωστε τα καλα πραγματα στην ζωη δεν σου χαριζονται αλλα πρεπει να τα ψαξεις και οποιος ψαχνει καποια στιγμη αμοιβεται για αυτο φιλικα βαγγελης

avatar

από ανώνυμος | Δευτέρα, 19 Μαΐου 2008 11:35 μμ

se pola filarako exeis dikio alla kai emeis pou ta konomisame apo ton mpampa mas, fagame ta moutra mou stous kolo gamous kai sta vaftisia. eimaste epaggelamaties, alla oxi tou kolou

avatar

από ανώνυμος | Σάββατο, 31 Μαΐου 2008 11:25 πμ

1- H filoi sou? 2- Den kserh th ths gynete, kai akoma psaxnei ton pishnoths 3- Na sai panta kala, h Fotografia einai Megalh Tιxnh, kai iposthrizo pano ap΄ola to poso poly thn sebese kai thn agapαs. Xipo

avatar

από pastanoil | Κυριακή, 22 Ιουνίου 2008 11:28 μμ

apateones kai tempelides

avatar

από ανώνυμος | Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου 2008 6:21 μμ

μαλον δεν ειναι φιλη σου η συγκεκριμενη.εκτος κι αν εσυ ετσι αντιμετοπιζεις τους φιλους σου εσυ!σε καθε δουλεια υπαρχουν επαγγελματιες και μη.αν αυτο που κανεις το κανεις σωστα και υπευθυνα δεν νομιζω οτι κοροιδευεις καποιον.η "φιλη" σου αυτοαποκαλειται καλιτεχνης φωτογραφος?λιγο ερωτικη αντιζηλια μου κανει η αναφορα στο συζυγο!αληθεια εσυ τι δουλεια κανεις{ασχετο}.

avatar

από ανώνυμος | Δευτέρα, 6 Οκτωβρίου 2008 9:29 μμ

ΕΙΣΑΙ ΜΑΛΑΚΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΜΑΛΑΚΑΣ, ΑΝΤΕ ΓΑΜΙΣΟΥ ΑΡΧΙΔΙ

avatar

από PHOTOTEXNIMA | Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2009 9:35 πμ

ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ,ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ.ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΣΤΟΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΧΩΡΟ.ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΜΟΥ ΕΧΩ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΘΑ ΤΟ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΗΜΟΥΝ ΕΞΩ ΜΕ ΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΑΒΑΓΑ Ο,ΤΙ ΗΘΕΛΑ ΚΑΙ Ο,ΤΙ ΜΕ ΕΚΦΡΑΖΕΙ.Η ΖΩΗ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΗ.ΑΝ ΕΙΧΑ ΕΝΑΝ ΜΠΑΜΠΑΚΑ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΔΙΝΕ ΧΡΗΜΑΤΑ, ΙΣΩΣ ΝΑ ΤΟ ΕΚΑΝΑ.ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ,ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΡΑΒΩΝΤΑΣ ΓΑΜΟΥΣ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΙΑ.ΑΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙΣ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΖΑ,ΤΟΤΕ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΛΕΓΕΣΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ.ΦΙΛΑΚΙΑ

avatar

από Στέργιος Παρδαλός | Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2009 9:17 μμ

Συμφωνώ με αυτά που λες, αλλά δεν είναι όλοι έτσι. Υπάρχουν φωτογράφοι γάμου που κάνουν τέχνη. Υπάρχουν φωτογράφοι που έχουν σπουδάσει αυτό που κάνουν και γνωρίζουν την ιστορία του μέσου που χειρίζονται. Μην τα βάζουμε όλα στον μύλο. Δεν είναι δίκαιο!

Στέργιος Παρδαλός

avatar

από karkatselis vasilis | Πέμπτη, 7 Μαΐου 2009 10:31 πμ

ΠΕΡΙ ΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΚΑΚΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΩΝ Οι αρχαίοι μας πρόγονοι έλυσαν το θέμα αυτής της τοποθέτησης, αιώνες πριν, όταν υποστήριξαν πώς ο ορισμός είναι πάντα ανώτερος. Το θέμα αυτής της ενότητας, νόμιζα ότι είχε απαντηθεί διεξοδικά και στη σύγχρονη Ελλάδα, προ δεκαετίας, όταν με αφορμή μία επιτροπή για την Καλλιτεχνική Φωτογραφία στο Υπουργείο Πολιτισμού, όλοι οι κάτοχοι φωτογραφικών μηχανών όρμησαν, να αρμέξουν την ισχνή και κοκαλιάρα αγελάδα, σαν καλλιτέχνες. Νόμισα, όμως, (πως το θέμα: τι είναι καλλιτεχνική φωτογραφία είχε λήξει) γιατί φαίνεται πως δεν έληξε. Να το ξαναθυμίσω, λοιπόν. Καλλιτέχνης δικαιούται να είναι μόνο όποιος δηλώνει καλλιτέχνης και απαιτεί το έργο του να κρίνεται σαν τέτοιο σε αντίστοιχο περιβάλλον. Όλοι οι άλλοι δεν είναι καλλιτέχνες, αφού δηλώνουν κάτι άλλο. Φωτογράφος είναι αυτός που με οποιοδήποτε τρόπο, μέθοδο ή τεχνική, χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο μέσον, για να δημιουργήσει εικόνες. Έτσι, φωτορεπόρτερ είναι αυτός που ασχολείται με το φωτορεπορτάζ, και είναι μόνον αυτό. Άλλο πράγμα είναι ο φωτογράφος των αθλητικών και ας έχει το ίδιο εργαλείο, την φωτογραφική μηχανή, κάτι τελείως άσχετο είναι ο φωτογράφος κοινωνικών εκδηλώσεων και πάει λέγοντας. Όπως δε θα κρίνουμε καμία φωτογραφία καταδύσεων με στοιχεία επιστημονικής μάκρο φωτογράφησης, έτσι δε θα πρέπει να ξανά συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα μόνο και μόνο γιατί αυτά πραγματοποιήθηκαν με φωτογραφική μηχανή. Άρα δεν πρέπει ποτέ να αντιπαραθέσουμε την καλλιτεχνική σε οποιαδήποτε άλλη φωτογραφία. Είναι θέμα ορισμού. Το οποιοδήποτε πρόθεμα, το οποιοδήποτε επίθετο ή διευκρινιστικός υπότιτλος αλλάζει και το πλαίσιο ανάγνωσης, πρόσληψης, τοποθέτησης και κριτικής.

Το άρθρο, όμως, και κάποιες από τις απαντήσεις των αναγνωστών του, μπλέκουν ή τουλάχιστον δείχνουν να συγχέουν και δύο ακόμη άσχετα μεταξύ τους πράγματα, καταστάσεις ή ιδιότητες. Το επάγγελμά και το χόμπι, την ερασιτεχνική ενασχόληση με κάποια δραστηριότητα. Και εδώ είναι θέμα ορισμών. Ο καθένας μπορεί να δηλώσει ότι τον ενδιαφέρει το τάδε επάγγελμα και να εκδώσει Αριθμό Φορολογικού Μητρώου για την άσκησή του, εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις, που βάζει για την άσκησή του, το κράτος. Το εάν σαν επαγγελματίας θα πάει καλά ή όχι, το εάν θα έχει ή θα δηλώνει κέρδη ή ζημίες, αν θα τον αποδέχονται οι συνάδελφοί του ή όχι, αυτά είναι μια άλλη ιστορία, που σίγουρα δεν έχει καμία σχέση με το εάν είναι επαγγελματίας ή όχι. Υπάρχουν καλοί και κακοί επαγγελματίες φωτογράφοι~ Φυσικά, όπως σε κάθε επάγγελμα, και φυσικά, όπως υπάρχουν και κακοί καλλιτέχνες φωτογράφοι.

Ας περάσουμε στο δεύτερο θέμα, τώρα, την καλώς ή κακώς αποκαλούμενη από κάποιους ερασιτεχνική δημιουργία. Με την εκτός επαγγέλματος φωτογραφία ποιοί έχουν δικαίωμα να ασχολούνται~ Και εδώ, εξ ορισμού, η απάντηση είναι δεδομένη και ισχύει για όλους και για όλα τα στον ελεύθερο χρόνο (εκτός επαγγέλματος) ασκούμενα χόμπι ή δραστηριότητες. Ο οποιοσδήποτε. Φυσικά, σε αυτό το ο οποιοσδήποτε χωρά και ο, σε οποιοδήποτε υποτομέα και αν εργάζεται, επαγγελματίας φωτογράφος. Φυσικά και ο φωτογράφος μόδας, αν έχει κότσια και θέληση, μπορεί να κάνει και φωτογραφία, έξω από αυτή που του ζήτησε ο εργοδότης του, πχ τοπίου, καταγραφής, καλλιτεχνική κτλ Πόσα κιλά ιδρώτα και σκέψης, πόσες ώρες την ημέρα, την εβδομάδα ή τον μήνα πρέπει να απασχολεί κάποιον το χόμπι του~ Πόσο σοβαρά πρέπει να αντιμετωπίζεται ένα χόμπι~ Εδώ ο ορισμός δεν βάζει όρια, και για τούτο, δεν υπάρχει απάντηση. Είναι θέμα παιδείας, ταλέντου και πολλών άλλων παραμέτρων. Πχ άλλον κόπο πρέπει να καταβάλει ένας ηλεκτρολόγος για να καταλάβει τι εξοπλισμό χρειάζεται για το θέμα που τον ενδιαφέρει να ασχοληθεί, και πως θα τιθασεύσει αυτόν τον εξοπλισμό, και άλλον ένας επαγγελματίας φωτογράφος. Άλλη ευκολία στη σύνθεση έχει ένας καλλοτεχνίτης και άλλη ένας των ιχθυοκαλλιεργειών. Άλλο εσωτερικό επίπεδο των έργων του μπορεί να ζητά (και να παίρνει από τις εικόνες του με σχετικότερη ευκολία κάποιες φορές) ένας του παιδαγωγικού, άλλο ένας της φιλοσοφικής, ένας μουσειολόγος, ένας κομμουνιστής ή ένας πωλητής σε υπεραγορά. Δεν υπάρχουν κανόνες~ Υπάρχουν. Ένας που μαζεύει γραμματόσημα και έχει όλα τα Ελληνικά από το 1910 και μετά, έχει μία πλήρη συλλογή και μπράβο του. Ο άλλος, όμως που έχει Όλα τα Ελληνικά έχει πληρέστερη, τι να κάνουμε. Στη φωτογραφία αλλιώς κρίνουμε (και συζητάμε για αυτή) μία μαθητή του δημοτικού φωτογραφία, αλλιώς μία ερασιτέχνη, αλλιώς μία για διαβατήριο, και αλλιώς μία που προτείνεται σαν έργο τέχνης. Υπάρχουν κανόνες. Για να μην ισχύουν όμως πάντα. Πχ λέμε για τους χομπίστες και όχι μόνο: όσο ποιο σοβαρά ασχολείται κάποιος, τόσο πιο πλήρες και καλλίτερο αποτέλεσμα επιτυγχάνει. Λέμε: Όσο περισσότερο βλέπει, διαβάζει, συγκρίνει και συζητά για την υπόθεσή του και τα πέριξ αυτής, τόσο καλλίτερος ενδέχεται να γίνει ο ίδιος, σαν προσωπικότητα, και ενδεχομένως αυτό να το δούμε και στο έργο του. Όσο δεν τσαλαβουτά κάποιος εδώ και κει, αλλά επιμένει στην επίλυση των προβλημάτων του θέματος με το οποίο ασχολείται, τόσο μπορεί να ελπίζει ότι κάποια μέρα θα μπορέσει να το φέρει βόλτα και να μας το παρουσιάσει με καμάρι. Λέμε: μόνος δύσκολα ξεπερνάς τα ψευτοπροβλήματα του μέσου, ενώ σαν μέλος μιας ομάδας συνοδοιπόρων προχωράς ευκολότερα. Αυτά, όμως, είναι μια άλλη συζήτηση. Καρκατσέλης Βασίλης

ionsan

από ΙωΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΟΓΛΟΥ | Σάββατο, 9 Μαΐου 2009 11:16 πμ

Απολυτα χρησιμες οι θεσεις σας κυριε Καρκατσελη... Προσκυνω...

avatar

από ανώνυμος | Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2009 9:00 πμ

Συμφωνώ φίλε μου απολύτος μαζί σου αλλά θα το πω και ας γίνω χυδαίος... Ας μήν μπερδεύουμε την πούτσα με την βούρτσα... Καλή μέρα παιδιά! ;D

avatar

από Φωτογραφία γάμου | Παρασκευή, 17 Δεκεμβρίου 2010 5:31 μμ

Η φωτογραφία δεν σπουδάζεται μόνο, είναι τέχνη, αντίληψη... Και στην τέχνη δεν μπορεί να είναι όλοι πετυχημένοι, λίγοι ξεχωρίζουν. Οπότε το να κάνεις γάμους δεν είναι ντροπή ούτε αερατζίδικο, είναι μια δουλειά κι αυτό!

avatar

από Λοτσιος Βασιλης | Τετάρτη, 20 Απριλίου 2011 1:52 μμ

πες τα Χρυσόστομε πες τα!!!!!!

avatar

από φωτοβολταικα | Σάββατο, 7 Μαΐου 2011 8:11 μμ

Αντι να κοντραρεστε και να ξεκατινιαζεστε καλύτερα να κανετε ενα σωματειο καλοστημενο και να ορισετε τα στανταρ που εσεις επιθυμείτε...

avatar

από Φωτογραφία Γάμου | Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2013 6:45 μμ

Ό,τι και να πούμε εμείς δεν έχει νόημα. Θα υπάρχουν όλων των ειδών φωτογράφοι όσο υπάρχουν όλων των ειδών πελάτες.

Παρακαλώ αφήστε το σχόλιο σας εδώ

Αφήστε σχόλιο/ase your comment here...